Det er ikke altid en garanti, men mange gange vil man kunne se, at når et produkt udmærker sig, så vil det skabe et større salg, når det jo sådan set er positiv omtale.

Det kunne eksempelvis være, når sovneksperterne.dk – der er meget renommerede for deres analyser og test – laver en test af en elevationsseng, hvor de så fremhæver en som den bedste.

Som sådan vil det nok også gå godt for nummer to på listen i den test og også lidt nummer tre, men nummer et vil helt klart klare sig stærkest.

Nogle gange holder butikker, sælgere og så videre øje med den slags test, så de kan se, hvad de skal købe hjem, og producenterne bliver så glade, når deres produkter “vinder” i test, så de kan bruge den gode omtale som et reklamefremstød – og det samme gør forretningerne nok også.

En gode elevationsseng kommer til at sælge godt efter den test

For forbrugerne, der ved, at de skal kigge efter denne hjemmeside for blandt andet at finde en god seng, når hjemmesiden går så meget op i den slags, vil mange af slagsen rette sig efter dette resultat og bestille denne seng til dem selv.

Derfor skal forretningerne gerne handle hurtigt, da de nok vil opleve, at deres lager af denne sengetype hurtigt vil blive udsolgt, så de skal skynde sig at få flere hjem på lager.

Og sådan et testresultat kan vare ved længe, fordi folk søger den slags frem løbende bagefter og ser, hvilken seng der vandt den test, og så vil de have denne seng stadigvæk.

Og hvis en given forretning så har mange andre konkurrenter at slås om i ind- og udland, så skal de være hurtige til at markere sig, at de netop har den seng, som der vandt i den her test.

Således er der mange, der holder øje med den slags testresultater.